7 juni 2017

Ziaja Goat´s milk

Har hittat en ny produktserie som jag gillar. Hudvårdsmärket Ziaja har grundats 1989 av farmaceuter i Polen. De innehåller naturliga hudvårdsingredienser och har nu funnit sin väg till min badrumshylla. Och nu är det inte frågan om något sponserat inlägg... ;)

Den första produkten som jag använt är en återfuktande dagkräm, Concentrated Moizturising Day cream SFP 20. Den ger även solskydd vilket är perfekt nu under sommaren. Den innehåller getmjölk och är ganska tjock men gör huden mjuk och len samtidigt som den återfuktar. Den hindrar huden från att åldras och motverkar både rynkor, pigmentfläckar och finnar. Den ger verkligen huden en frisk och naturlig känsla och den lämpar sig för året om användning . Doften är lite speciell och får mig att tänka på solkräm. Gillar produkten mycket bra och min hud verkar tycka om den. Den passar bra som bas för makeupen. Man kan tro att dagkrämen är för fet och tjock men den känns skön och absorberas rätt så snabbt. Säkert bättre för en hud som är torrare och behöver mer fukt. En person med fet hud kanske anser att den känns för fet. Men då lämpar den sig perfekt för hals och decollté då den skyddar mot solstrålarna. 


Den andra produkten som jag nu testat i några dagar är Ziaja Goat´s milk Creamy Shower soap som överraskade mig med samma doft (som jag nu dock är van med). Denna duschtvål innehåller proteinrik getmjölk och D-pantenol, som har en återställande verkan på huden. Duschkrämen rengör och gör huden mjuk samtidigt som den huden blir mer elastisk. Fuktar väldigt bra huden, har inte alls lika stramande hud efter duschen som jag annars har. Den här används som en tvål dvs man masserar in hela huden så att det uppstår skum. Sedan sköljer man huden. När jag tvättar mig med denna tänker jag på Kleopatra som badade i getmjölk  hihi...




Produkterna är verkligen krämiga och härliga att använda och jag gillar dem. Dessutom tycker jag bra om den minimalt dekorerade flaskan, inga färger som stör det estetiska ögat... ;)

Idag blir det igen en härligt solig och varm dag, gäller att sätta lite solcréme på sig innan man går ut i solen . Ha en riktigt skön onsdag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...