8 juni 2017

Sommarens Bucket List

 Jag brukar nästan alla år göra någon form av lista över det jag skulle vilja göra under sommaren. Speciellt om vi inte har inplanerat så mycket program. Tycker inte om att sommaren går i ett huj och man den sista veckan märker att man inte egentligen gjort något. I år är egentligen det enda vi har inplanerat ett 100 -års kalas i juni och en vecka solsemester i augusti. That´s it. Ingen Ålands-semester i år heller eftersom familjen inte vill åka trots att JAG vill...


  • besöka Sveaborg
  • åka till Tallinn ( har en gratisresa kvar)
  • göra en dagstur till Ekenäs, Hangö eller Borgå
  • njuta på stranden
  • spendera en kväll på Borgbacken
  • gå och plocka jordgubbar
  • plocka blåbär
  • fixa jobb åt mig (halvdags/deltid/distans -hör av er om ni vet om nåt... )
  • slutföra mitt examensarbete inom inredning
  • grilla 
  • äta kräftor
  • fixa i trädgården
  • promenera till Glims eller kaffestugan på kaffe och glass
  • gå på loppisar
  • åka till Helsingfors/Salutorget
  • gå på bio med barnen

Ja, här var nu lite, skall försöka göra något alla dagar och gärna lyckas locka 16-åringen med. Annars sitter han framför datorn hela sommaren..Har du någon bucket list inför sommaren?
Just nu regnar det, har regnat hela morgonen. Skall ge mat åt kaninerna och sedan skall jag tapetsera lite igen...

Ha det så bra,

Lotta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...