8 maj 2017

Tapetserade i sovrummet

I och med mina inredningsstudier har det även blivit aktuellt med tapetsering. Vi har lärt oss hur man sätter upp tapeter och allt sedan dess har jag varit ivrig på att tapetsera vårt sovrum.  Åkte till K-Rauta och hittade i deras REA-låda en fin tapet som jag tyckte kunde passa till utrymmet. Sovrummet har länge varit ett av mina horror-rum-att-inreda, dels för att det är svårt att inreda men även för att det inte enbart används som sovrum. Blir liksom aldrig som jag vill ha det. Nu valde jag en ljus Borås-tapet som jag satte upp en dag när jag var ensam hemma. Tapeter är inte så svåra att sätta upp när man väl vet hur man gör, men att göra jobbet helt ensam kan bli en utmaning..  😆

Det visade sig att denna tapet skulle mönsterpassas och att jag inte hade en ordentlig stege, gjorde uppsättandet till ett helvete - men fy den som ger sig. Tapetserade väggen som syns bakom televisionen och skrivbordet och måste säga att jag är helnöjd med rummet nu. Så här såg rummet ut kanske för ett år sedan...


... och här nedan ser ni slutresultatet. Det blev så rofyllt och såå annorlunda. Gillar verkligen tapeten. Den passar bra ihop med det gråa, svarta och allt i trä som finns i rummet. Det är ju nästan som televisionen, Playstation, datorskärmar och you name it, nästan ser bra ut där de tydligen måste stå 😏


Nämnde jag redan att tapeten kostade hela 10 e/rullen? Så ifall ni vill tapetsera så lönar det sig alltid att gräva i rea-korgarna i diverse affärer. Och kan berätta att jag kände mig verkligen duktig efter att jag ensam fått den på väggen...

Ha en riktigt fin start på veckan,

Lotta

2 kommentarer:

  1. Vacker tapet! Synd bara att ni måste (av utrymmesbrist kanske...)täcka in väggen. Vi har också en vägg i sovrummet med mönstrad tapet men vi ställde sängen mot den väggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jo man kan nog svänga om lite grann där inne men eftersom vi vill ha ett skrivbord där så måste bodet stå längs den långa väggen då det finns en dörr vid väggen där sängen är. Men i något skede kanske vi har sängen mot den nytapetserade väggen.

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...