11 jan. 2018

Hey, I´m back my friends....

Det blev en liten paus här ifrån bloggen...
Hoppas det nya året har börjat bra för er. Ett helt nytt blad i boken som ännu är helt tom och bara väntar på att fyllas med händelser. Jag väntar med spänning på vad detta år för med sig och just nu verkar allt bara bra. På jobbfronten har jag såå massor med jobb just nu att jag inte riktigt vet hur jag skall hinna med allt. Mycket jobb, men jätteroligt. Det var ju detta jag ville och nu äntligen ser det ut som om allt börjar gå enligt mina planer- mycket jobb har det varit, men som ni vet så brukar saker och ting reda upp sig. Att jobba hemifrån är min grej men nu behöver jag få något slag av schema gjort för att jag skall få allt att löpa och så att jag får allt gjort. Ni som jobbar hemifrån får gärna tipsa mig hur ni får dagarna att fungera. Berätta gärna hur ni delat upp dagen. Speciellt ni som har flera olika arbeten på gång samtidigt. Givetvis skall det finnas även tid för hemmasysslor osv.

Vårt år har inte börjat så bra. Vi har alla i tur och ordning varit mer eller mindre flunssiga sedan november. Trodde jag skulle klara mig undan allt elände men dagen före nyårsafton bröt flunssa ut och har pågått ända tills tisdagen. Har haft en helt grym flunssa; sjuk hals, fruktansvärd snuva (tjock som synden, trodde flera nätter jag skulle kvävas ), samt hosta som hållit mig vaken i minst en vecka. Det är inte roligt, nej, På tisdagen inleddes sista halvåret på skolbänken. Nu är det möbelbeklädnad på schemat. Vi skall sätta nytt tyg på 8 stolar.  Idag, efter dag två i skolan,  har jag tummarna så sjuka att jag inte kan sköta mitt jobb här hemma :)


För tillfället har vi även remont i husbolaget (de fixar våra värme-element) och idag har det varit ett helt hel---e. Vi har flyttat alla möbler en meter ifrån alla värme-element, vilket betyder att man inte idag kan röra sig hos oss. Just nu står det mitt på golvet i varje rum allt från loftsäng, matbord och tv till kaninburar, skohyllor (igen) och skrivbord. Dammet yr omkring och dammsugaren går på höga varv. Men snart är det gjort och sen kan vi njuta av kalla vinterdagar... :).

Hoppas ni orkar hänga med mig fortsättningsvis, ni får gärna skriva vad ni skulle vilja läsa mer om här på bloggen... Skriv som kommentar eller via kontaktformuläret som finns i högerbalken. Ni får gärna även ta kontakt via e-post lottaslivingroom@hotmail.com och följa mig på Instagram @lotta_livingroom, där jag uppdaterar dagligen.

Nu skall jag njuta av en kopp kaffe innan det dyker upp nån gubbe som skall fixa något,

Kramar till er alla,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...