9 dec. 2017

9 december - Jippikayjei

Igår var det en spännande dag. Har under en längre tid fört diskussioner med ett företag om ett stort och lite längre översättningsprojekt som jag blivit tillfrågad till. Har inte vågat tro på att det blir något, förrän igår, när vi hade telefonkonferens och jag äntligen kan sätta igång. Detta jobb betyder nu till en början ett stort projekt men sedan efter det mindre återkommande jobb. Precis det jag sökt efter. Känns så härligt. Kommer  alltså att bli mycket tid framför datorn under den kommande tiden.... yeee...!

Igår blev det även en dekorationsdag då jag satte fram julsaker och gjorde det fint. Åh vad jag myser och trivs här hemma när jag får hålla på med sådant. Har också fått vårt stora klädrum städat och har fått massor med saker slängda, några kassar bortförda och lite som nu finns ute på diverse nätloppisar. Jobbigt som sjutton men så skönt att ha det gjort. Tror minsann jag i samma veva skall ta i tu med vårt vitrinskåp som är fullsmockat med fina saker som inte just nu skall stå framme. Där finns säkert ett och annat som jag kan göra mig av med.


Ännu idag och i morgon kan du delta i utlottningen här på bloggen där du kan vinna en dekal med ev valfri text, linken till inlägget hittar du i den högra balken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...