1 nov. 2017

Vi fick en ny vägg med Dc-fix

Lika mycket som jag en gång i tiden ogillade våra gulbeige kakel i köket, hatar jag de ljusgröna i gästtoaletten. Beställde från utlandet 3D Dc-fix som efter många månader kom. Tanken var alltså att täcka en vägg på toaletten. När jag såg vad jag beställt gick jag en vecka omkring och släpade på bitarna ifall jag skulle hitta ett bättre ställe för dem. Efter  mycket om och men bestämde jag mig för att de skulle sättas på toalettväggen som jag planerat. 

Började med att tömma väggen och tvätta den ren från damm och fett. Använde vanlig målartvätt. Sedan började jag fästa Dc-fixen....


Efter en god stund var det äntligen klart. Det var himla svårt att få upp utan några rynkor men här är den nu på väggen (med några rynkor).  Flyttade ett av mina fönster till toaletten och satte en ljusslinga in bakom det. Blev ett underbar mysigt sken. Är ganska nöjd. Måste ännu försöka fixa att ljusslingans elsladd inte syns...här sitter man gärna.... 😉 . Vad säger ni, tummen upp eller ner??



De två sista bilderna är med och utan taklampa. Idag skall det bli träff med goda vänner och hoppeligen får vi på eftermiddagen även våra vinterdäck under bilen...

Tills vi ses igen,


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Johanna, jag börjar vänja mig lite grann och gillar väggen jag oxå.

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...