16 okt. 2017

Eget hus - jag dagdrömmer

Ibland, mitt bland all vardagsstress, är det bara så kul att ibland få drömma sig lite bort. I detta inlägg drömmer jag mig till mitt eget hus som jag skulle bygga på den finaste platsen på jorden. Ett eget hus där jag själv fick designa allt och planera in i det minsta hur jag vill att vårt hus skall se ut; ute och inne. Det finns ju företag som levererar komplett färdiga hus. Visste ni det? I vårt fall tror jag att mina önskningar inte skulle slå in eftersom mannen inte är ett skvatt intresserad av att bygga och har inte heller ett hum om vad som skulle vara lämpligt. När vi diskuterar saken brukar det t o m uppstå små gräl eftersom han funderar på typ en egen studio, biosalong med enorma högtalare medan lilla jag funderar på ganska annorlunda saker. För oss skulle alltså ett färdigt byggt hus vara den bästa lösningen (sedan när vi vunnit på Lotto alltså). Vi skulle tillsammans bara sitta och välja ut den modell vi båda gillar och så skulle nån hämta hela rasket på plats. Praktiskt som sjutton! Sedan skulle det falla på mig att välja ut utrustning; vilken färg på väggarna, tapeter, vilket kök, hurudan utrustning i badrummet. golvet, fönster och allt annat tänkbart som behöver väljas ut. Jag skulle få låta min inredar-fantasi flöda medan mannen i sin tur inte behöver bygga nåt, för det har han verkligen inget intresse av och inte heller nerverna att syssla med sådant.



Har du någon gång suttit och bläddrat i dessa huskataloger? Vilket sorts hus skulle du vilja ha ifall du fick välja precis vilket som helst? Hur stort hus skulle du då beställa?


Själv tror jag att jag skulle välja ett hus ca 150 m2 i New Hampton stil. Vill ha ett stort ljust vardagsrum och ett stort kök. Köket skall vara skilt med en öppning till matsal/vardagsrum. Fyra stora sovrum och två toaletter + ett stort ljust badrum med bastu, två duschar och definitivt två handfat. Ett stort garage där det fanns utrymme för mina pyssel och ett stort varmt förråd. Sedan får det gärna finnas ett tv-rum samt ett arbetsrum där två stycken kan arbeta. Och givetvis vackra spröjsade fönster. Önskar mig även en stor terrass både på fram- och baksidan av huset.

Om jag valde ett modernare hus skulle detta vara fint, det gillar jag

Bilder: Eksjöhus



Alltid kan man ju drömma, eller hur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...