19 aug. 2017

Gula strömavbrytare blir vita

För en tid sedan undrade jag på some, hur man får förgulnade strömavbrytare vita igen. Fick några svar och har även försökt googla, men trots att jag använt både det ena och det andra medlet, fick jag dem inte vita. Därför blev det till att ta fram min minsta pensel och den vita målfärgen. Målade med helt vanlig väggfärg och för att slutresultatet inte skulle bli så strävt, strök jag på ännu ett lager av decoupagelack (man tager vad man haver). Slutresultatet blev riktigt bra och nu skall jag fortsätta med resten av avbrytarna. På den övre bilden ser ni hur de är gula jämfört med väggen. På den nedre har jag målat den första, i köket. Visar mer när alla är målade.




Det är inget fint väder i dag heller, så det passar fint med lite innepyssel.


Kramar till er alla,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...