3 mars 2017

My own fragrance - Living life

För några månader sedan fick jag möjlighet att göra min egen eau de toilette-doft. En chans att få skapa sin egen doft är något man tackar nej till och det hela var en mycket rolig process som jag tänkte berätta om idag.
Fragrance by me kom till då några proffs inom kosmetik kom samman och ville hitta på något alldeles unikt. Nu ger detta team en underbar möjlighet för alla att få uppleva något totalt enastående - att göra sin egen doft. Att få vara sin egen designer och göra en doft av aromer som man gillar. Det hela är verkligen enkelt och doften kommer fram genom några enkla steg.

Det hela börjar med att jag berättade vilka tre favoritparfymer jag har. Efter det fick jag välja ännu tre aromer som jag gillar och gärna ville att skulle finnas med i min doft. Efter det skickade Fragrance by me hem tre olika alternativ; testdoft #1, testdoft #2 och testdoft #3. Testdoft #1 innehöll exakt de dofter jag själv valt medan doft #2 och #3 var gjorda med hjälp av de dofter jag gillar men var blandade med andra aromer som passade ihop med mina favoritdofter. När dofterna kom hem var det bara att testa dem och sedan meddela Fragrance by me vilken av testdofterna jag väljer. Av denna gjordes sedan min egen doft som jag själv namnger och gjorde en logo till. Jag föll direkt för min egendesignade doft och döpte den till Living life.


Jag fullkomligt älskar doften jag själv har kokat ihop av diverse favoritdofter. Och även ni kära läsare kommer att ha möjlighet att köpa Living life så småningom. Living life har en lätt doft med en touch av citron, kryddor och vita blommor. En sofistikerad doft som får mig att tänka på sommar och sol. Ja jag älskar den ! Doften hålls länge på kroppen och tycker om att under dagens lopp få små doftmoln i näsan. 



Nu får ni alltså hålla utkik efter möjlighet att köpa doften så mer om det lite senare.
Hoppas att ni alla skall ha ett härligt veckoslut,

Lotta

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara säga wow, tänk att ha en egen eau de toillett <3

    (Lite nyfiken är jag på hur du kom i kontakt med Fragrance by me?)

    Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna, ja det råkade vara så att en vän till mig känner en person som jobbar inom företaget och visste att de samarbetade med bloggare då när de var i startgroparna... och naturligtvis hörde jag mig för...

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...